|
|||
[i57i] DE LA VILLE
spr, Simon Boucquet'1', bourgeois de Paris, et Symon de Cressé, seigneur dudict lieu de Cressé, Eschevins de ladicte Ville de Paris, à ce presens, de faire pour lad. Ville, au dict des ouvriers et gens à ce congnoissans, tous et chacuns les ouvraiges de paincture et aultres pour l'ornement de la grand salle de l'Eves-ché de Paris et aultres lieulx,pour le festin qui sera faict à la Royne, à son entrée en ceste Ville de Paris, asscavoir faire le plat fons de ladicte salle, de toille la plus blanche que faire cc pourra, avec cordes tendues le plus roidde que possible sera ; lesquelles cordes seront couvertes de lierre et aultres choses dorées d'or clicquant, ledict fons par parquetz de com-partimens èsquelz seront applicqués les chiffres, ar-moyries et devises du Roy, de la Royne et de ladicte Ville, et telles aultres devises qui luy seront baillées avecq rozes et muffles, le tout doré d'or d'estain azuré '2), et painct de belles et vives coulleurs, suivant le portraict de ce faict, paraphé des nottaires soubz-scriptz. En faisant lequel compartiment dud. plat fons, led. Pierre d'Angers sera tenu de laisser aux quatre coings dudict plat fons lieu et place pour mectre ta-bleaulx carrez, et au millieu d'icelluy ung aultre plus grand tableau, soit carré ou en formed'auvalle,selon les mesures qui luy seront baillées. Lesquelz tableaux led. d'Angers sera tenu applicquer, attacher et mectre en leur lieu et place; et pour ce faire sera tenu fournir de toille, cordes, cordaiges, crampons de fer et pieces de boys, tant à l'entour de lad. salle que en travers, qui seront mises de deux toises en deux toises, au cas qu'il en soit besoing, pour tenir ledict platfons, les attacher, fournir de lierres, or cliquant, dorure et de toutes aultres choses qu'il sera besoing et conviendra avoir pour ce regard.
- "Item, faire et fournir huict chassis de boys, de cinq piedz et demy de hault et deux piedz et demy de large, garniz de fine toille blanche, painctz dc crotesque de coulleurs et cirez de cire blanche, qui seront mis et posez, aux fenestres el croisées de ladicte grand salle.
"Item , faire ung berceau de lierre depuis la porte de l'eglise Nostre Dame, du costé de l'Evesché jusques dedans ladicte grand salle, garny d'armoyries.du Roy et de la Royne et aultres armoiries, avecq aultres devises et couipartimens; le tout faict de bonnes et vil'ves coulleurs et painctures. Et pour ce faire, sera tenu fournir et mectre pieces de bois et
<" Var. "Bocquet- (B).
'-' Var. "d'eslaing azur- (B).
(3> Imprimé dans la Revue archéologique, tome V, 1848, 2e parti'
|
DE PARIS. 247
poteaulx de bout, de douze piedz en douze piedz, et dc la largeur qu'il sera advisé, avecq traverses, mortaises et entretoisés, cercles, cordes, cordaiges et I yerres.
"Tous lesquelz ouvraiges ledict d'Angers promect faire et parfaire bien et deuement, comme dict est, dedans le quinziesme jour de Febvrier prochainement venant, et pour ce faire, fournir, comme dict est,de toutes les choses devant dictes, eschelles, es-chaufaulx,peine d'ouvriers et de toutes autres choses' pour ce requises ct necessaires, tant moyennant la somme de sept cens cinquante livres tournois, que lesdictz Prevost des Marchans et Eschevins promectent faire bailler et payer par noble homme m0 Françoys de Vigny, Recepveur de lad. Ville, audict d'Angers, ou au porteur, au feur et ainsi qu'il fera lesdictz ouvraiges, comme à la charge que ledict d'Angers reprendra à son prouffict tout le boys et aultres choses ct estoffes qu'il y aura mis et qu'il pourra oster et emporter après le jour dudict festin, faict à la Royne, passé; car ainsi a esté convenu et. accordé. Promectans, etc. Obligeans, elc. Renon-ccans, etc.
"Faictet passé l'an mil cinq cent soixanteet dix, le vingt huictiesme jour de Decembre. r>
Signé : "Ymbert et Quetin*'3'-.
[13. — Autre marché avec Nicolas et Camille Labbé pour la décoration
DE LA GRANDE SALLE DE l'EvÊCIIÉ.] 8 janvier 157t. (A, fol. 93 v°; B, fol. 2lio v°.)
" Honnorables hommes Nicolas Labbé, painctre du Roy, et Camille Labbé, son filz, aussi painctre, demourans à Paris, confessent avoir faict marché, promis et promectent, chacun pour le tout,sans division, à nobles hommes Claude Marcel, bourgeois de Paris, Prevost des Marchans, mes Pierre Poulin, Notaire et Secretaire du Roy, Françoys Dauvergne, seigneur [de] Dampont, Conseiller dudict seigneur cn son Tresor, Simon Bouquet, bourgeois de Paris, Simon de Cressé, seigneur de Cressé, Eschevins de ladicte Villedé Paris, à ce presens, de faire pour ladicte Ville, bien et deuement, au dict de ouvriers et gens à ce congnoissans, en la grand salle du logis de Monsieur l'Evesque de Paris, lesouvraiges de paincture etaultres
e, pages 673-674.
|
||
|
|||